Forbrugerstyrelsen

Råd & Resultater 8/96, side 10-15

Surmælksprodukter - Fra tykmælk til dessert med slik og legetøj

Det kan være svært at overskue det store udbud af syrnede mælkeprodukter. Markedsføringen henvender sig ofte direkte til børnene, og der bruges farverige emballager og slagkraftige tv-reklamer, der lokker med slik og legetøj, hvis børnene vælger et bestemt produkt. En arbejdsgruppe i Ernæringsrådet har blandt andet set nærmere på fedt- og sukkerindholdet i en række mælkeprodukter og anbefaler, at det gøres mere tydeligt for forbrugerne, hvordan de ernæringsmæssigt er sammensat.

Stikord:
antibiotikaresistens, aromastoffer, bakterier, basislevnedsmidler, ernæring, farvestoffer, frugtkvark, frugtsmag, frugtyoghurter, kolesterolindhold, lactobaciller, laktose, levnedsmidler, løbeenzymer, mineraler, mælkeproteiner, mælkesyrebakterier, mættet fedt, næringsstoffer, næringsstofanbefalinger, proteiner, streptococcer, sundhed, syltet frugt, syrnet smør, valle, vitaminer, ymer

Download artiklen (394 KB) i Acrobat/PDF format


TIL TOP

© Forbrugerstyrelsen - Amagerfælledvej 56 - 2300 København S - Tlf. 32 57 01 00